lördag 19 februari 2011

En liten försmak på Påsken........


Skrev för ett tag sen att en väninna till min mamma har en handarbetsaffär och hon håller på att resa ut och jag har fått en hel del väver,mönster garn, spetsar mm. Jag tar tacksamt emot..... gav henne en av mina sydda sidentavlor, för det är något hon inte gör själv.
Det blev den på bilden ovan...............


Ja hur som helst så var denna påskduk med att brodera på ..... bara ett litet problem på ett ställe av duken var ett litet hål i väven ........så synd........men man får va lite påhittig................



jag laga hålet och för att skyla lagningen sydde jag på en fjäril i sidenband över ....och så blev det tre till.....
Ja, så tokigt blev det ju inte




9 kommentarer:

  1. Påhittaga du har gjort duken jättefin. När påsken nu närmar sig så är våren snart här.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad påhittig du är. Det blev jättebra.
    Och den broderade tavlan med pelargonier gillar jag.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det blev en jättefin duk! Har inte börjat tänka på påsken men det går fort dit.

    SvaraRadera
  4. Vackert, det skulle man inte trott att det inte var så från början!

    SvaraRadera
  5. Vad du är finurlig. Det passade ju utmärkt tjusigt med fjärilarna där.
    Ha en fin fin helg o kram

    SvaraRadera
  6. Det var fiffigt tänkt. Både duken och tavlan är jättefina !!! Ha en mysig helg önskar jag dig. Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Det blev ju helt strålande resultat. Ja snart är påsken här för det går ju som sagt så fort, så fort. Än så är det svinkallt men solen syns mer och mer och det är ju härligt...

    Kram Maidi

    SvaraRadera