torsdag 17 februari 2011

Sticka stumpor på rundstickor

Hitta för ett tag sedan detta läckra garn....tänkte jag skulle testa att sticka strumpor på rundstickor.

Trodde att man var tvungen att sticka på strumpstickor ,men till min förvåning hitta jag på nätet att det går att sticka på rundstickor

med hjälp av denna teknik, kolla gärna in länken

http://www.garnstudio.com/lang/se/video.php?id=120

hade nu bara en rundsticka som var 60 cm , hade varit lite lättare med en 80 cm
stickar en enkel strumpa utan häl

Mönstret hittar du här
http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=122&d_id=21&lang=se




14 kommentarer:

  1. Men det var ju jättesmart! Den videon hade jag inte kollat in (trots att jag säljer Drops garn, hm...). Superlätt att sticka strumpor på det viset - och du har ju redan kommit långt, ser jag. Fortsätt att krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Det vore nåt för mig som inte gillar strumpstickorna, jag ska prova genast medan jag minns det!

    SvaraRadera
  3. Men, jag skrev kommentar här förut idag och den är borta? Nåja, har nu tittat på videon och förstår bättre än när jag läste beskrivningen (ler) men det farmkommer inte hur man avslutar arbetet?

    SvaraRadera
  4. Det där var ju smart. Ska försöka att komma ihåg ditt inlägg när jag är strumpsugen !!! Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Det är jättebra. Jag stickar ofta båda sockorna samtidigt på rundstickan. De blir exakt lika då. Det finns bra länkar på youtube som visar hur man gör också.
    Tack för kommentaren på min blogg :D

    SvaraRadera
  6. Man kan det, det hade jag aldrig kunnat föreställa mig. Så fiffigt. Kanske man skulle ha det med i sin långtidsplanering framöver då! Tack för tipset.

    Nu har jag tittat närmare på dina knypplade alster, hur många år har du knypplat, när du kan knyppla så fint? Jag är ju nybörjare och har varit på kurs så där 4 ggr tror jag det är. Det är ju så roligt, så roligt och jag håller på med Vitsippan nu.

    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Tack för kommentaren i min blogg. Nu hittade jag ju till din sida också.Jättemycket fint. Den rosa klänningen är verkligen jättesnygg.Titia

    SvaraRadera
  8. Har nyligen själv fallit pladask för att sticka strumpor på rundsticka, stickar helst bägge två på samma gång och från tån och uppåt. Går så lätt och man får båda färdiga samtidigt och de blir precis lika. Rekommendationen är då 100 cm rundsticka men jag föredrar 120 cm. Vilka fina färger det är i dina strumpor!

    SvaraRadera
  9. Kikar in o kollar läget...fniss de där garnet är underbart o samma jag gjorde vantarna i som du vann =D
    Trevlig helg o kram

    SvaraRadera
  10. For newest news you have to pay a quick visit the web and on internet I
    found this site as a best web page for most up-to-date updates.


    Feel free to visit my page; as seen On tv

    SvaraRadera
  11. I used to be suggested this website by my cousin.
    I am not sure whether this submit is written by him as nobody else understand such
    distinctive about my difficulty. You're incredible! Thanks!

    Look at my blog post: www.pogodak.ba

    SvaraRadera
  12. You need to be a part of a contest for one of the finest blogs on the web.

    I will recommend this web site!

    Check out my web page: www.liceonuzzi.it

    SvaraRadera
  13. hur får du till hälen på raggsockan eller strumpan ??

    SvaraRadera