torsdag 10 februari 2011

Armband i frivoliteter....................

Igår sken solen och i dag ser man inte röken av någon sol utan idag snöar det!!!!!

Har provat på att göra mej ett armband i frivoliteter och lagt in lite pärlor. Mönstret hitta jag i frivolitetsknutens medlemstidning.

På bilden nedan kan man se att jag har trätt på pärlor på tråden innan jag börjar och sen lägger jag in en pärla när jag ska fästa ihop bågarna med varandra


så här blev det färdiga resultatet fäste en silver ögla i ena änden och den andra ett lås



9 kommentarer:

  1. Åh vad fint! Så lila så klart hihi
    Här snöas det oxå idag suck...vintern är inte klar med oss ännu. Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, jättefint. Vad många olika tekniker du kan.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det blev superfint!!Vilken rolig teknik att jobba med :)

    SvaraRadera
  4. Wow! så fint. Du kan verkligen en massa olika handarbetssätt. Tror att jag måste lära mej frivoliteter när jag ser vilka vackra saker du gör.

    SvaraRadera
  5. Visst är det kul med frivoliteter?
    Och så fint!

    SvaraRadera
  6. Haklapp, fjäril, väska och nu ett armband..
    Oj vad du hinner med mycket och jättefint blir det.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  7. Frivoliter som armband, vad sött. Lagom stor för min smak och lite extra med pärlorna :)

    SvaraRadera
  8. Men kan du denna teknik också !!! Så fint det blev. Snyggt med pärlorna som kompletterar. Jag har ingen aning om hur man gör . Kram Eva

    SvaraRadera