fredag 6 december 2013

6 December En gran utan barr

 Idag är en dag då man helst vill hålla sej inne
det snöar lite smått och "Sven" viner i knutarna.
Vi har ändå inte blivit värst drabbade ,men det räcker tycker jag
 
Ja i går så visa jag en bild vad jag skulle använda mej av idag
 
jo en gran ska de bli
 
jag klippte ut två granmallar alt. en
 
limma lava på som jag varit ute i skogen och plocka .
Man hittar dom på torra grenar
 
sen limma jag ihop dom med en kanelstång emellan
 
Det går också att limma lavan på båda sidor och täcka där jag fäster kanelstängen med lava




sen är de bara dekorera granen med
stjärnanis



  
 
jag placera min gran i en kruka med en oasis i
så den står stadigt
 lite bomull som liknar snö , tomtar och några smågrenar med lava
 
Så va de klart
 

 
 
 
Önskar alla en härlig dag trots att "Sven" stormar och snön yr

5 kommentarer:

  1. Den granen var en riktigt häftig grej. Helt i stil med allt naturmaterial jag sett i Berlin. Jag "apar" nog efter dig. Här är vitt idag och blåsten viner. Jag hatar när det är halt på vägen så jag hoppas att någon tar hand om det. Ha en skön helg i alla fall inomhus.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. En doftande gran. Så fint. Tack för tipset.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Doftande och vacker - vilken bra idé!

    SvaraRadera
  4. Så fint det blev, kan nästan känna doften av din lilla gran.
    Sven har börjat lugna ner sig men efterlämnat både snö och halka.
    Trevlig helg.
    Annika

    SvaraRadera
  5. En ljuvlig gran som inte barrar!

    Kram Birgit

    SvaraRadera