söndag 22 december 2013

22 December....... inte många dagar kvar

 
 
Nu är det inte många dagar kvar

redan 4:de Advent

vart har dessa veckor tagit vägen?

 
 
I år ska vi fira den här hemma.
 
Min syster med familj kommer och det är knytkalas som gäller.
 
 
Jag brukar alltid göra köttbullar för hemgjorda ska det vara, julskinkan den gör jag i ugnen så snart är den griljerad och klar
 
och snart kan man avnjuta en vörtbrödslimpa
med skinka och senap
 
Finns det ngt godare, det finns det men 1:a skinkmackan det är ngt visst
 
 
 
fina kroppkakor är något jag alltid gör och så steker vi dom till julbordet
 
 
Nu är allt jag ska ordna med klart till jul
 
allt pyntat och granen klädd.
 
Julklapparna är inhandlade
 
så nu kan jag bara njuta och ta de lugnt
 
Ha nu alla en härlig advent

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar