tisdag 10 december 2013

10 december Paradhandduk

 Tack för gratulationerna igår
 
själva gjorde vi inte så stort väsen av det hela utan väntar till nästa är när det är mer jämt
 
men lite go´ mat och fika blev det iallafall
 
 
Nu är mina julgardiner i köket upphängda
de har fått hänga me många år och jag "nens" inte  byta ut dom mot några andra ,
för de tillhör julen, liksom
 
 
   



Har länge letet efter samma motiv till min paradhandukshållare men inte hittat
 
så va gör man????
jo fixar ngt själv
 
tog ett gammalt lakan med en fin virkad spets
 
 
satte rött kantband
 
rita på
 
 
 
och sen brodera jag med stjälkstygn
 
 


4 kommentarer:

  1. Du är så duktig. Bra att fixa själv, då får man det motiv man vill ha. Snyggt blev det.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Suveränt och t.o.m. finare än originalet..

    SvaraRadera
  3. jättefin.. ett tips att nu finns det kuddar med samma tjej (Carl larssons),,, men va det på Åhlens tror jag..köpte en kudde då vi va till Annicca i höstas.de va också så fina!,,Ha de bra!

    SvaraRadera
  4. Väldigt fint.Varför köpa nytt när det man har är finast.

    SvaraRadera