fredag 3 februari 2012

Nu har snö kanonen och kylan kommit

 Som vanligt springer dagarna iväg och jag hinner inte riktigt med vad jag tänkt göra. 
I tisdags så kom kylan -13 grader på morgonen och vad får man se när man tittar ut ......
Domherrar, vilket jag inte sett på flera år, försökte passa dom när de var framme vid fågelbordet för att äta men jag lyckades missa varje gång
så det fick bli en bild långt bort, hade nog 5-6 st i trädet


Prata med sonen genom Skype, jag har nog skrivit att han är ute på långresa på 3-4 månader, just nu är de i Australien.
Men så fantastiskt att kunna prata och tom kunna se varandra jag här och han på andra sidan världen.
de har + 35 och sol och vi -13
Allt var jätte bra och hade varit med och sett en massa, dagen efter jag pratade med honom skulle de gå på surfing skola och lära sej surfa


I flera dagar har det ju pratats om att en snö kanon ska komma från Ryssland in över ostkusten,
nu har den kommit!!!!, men jag tror ändå att vi inte är värst drabbade, Öland verkar ha fått och då speciellt norra
Men här har det snöat och det kommer snöbyar så idag har det varit skottning på schemat.....tur man är ledig




9 kommentarer:

  1. Visst snöar det, inte för inte man skulle vilja joina din son ... eller ja, vara i ett varmt land vilket som helst :)

    SvaraRadera
  2. Här på småländska höglandet har det inte kommit nån snö, men det va -15 på morgonen. Hu va kallt! Domherrar har inte jag heller sett på länge, fina är dom i varje fall!

    SvaraRadera
  3. Jag har inte sett en enda domherre i år. Hittills. Men nu fick jag se din. Hoppas dom kommer hit också!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Va kul när domherrarna tittar förbi det är inte ofta. Men du fick dom på bild det har inte jag än. O vad snö du har o mer kommer det. Men jag tycker kylan är värst. Du får ha en skön kväll kram Beijan

    SvaraRadera
  5. Jag har haft två par domherrar. Men någon snö har vi inte fått de här dagarna.
    Skönt att höra att er son har det bra.
    (Tack för mail, jag ska svara när jag får tid och ork)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Det ser härligt ut med all snö. Vi har inte så mycket snö i skåne. Trevligt med domherrebesöken. Trevlig helg /Christel

    SvaraRadera
  7. Vädret i fjällen i helgen -33º. Myggfritt!

    SvaraRadera
  8. Jadu, det verkar som om de flesta har fått både kyla och snö nu..
    Här är det inte mycket snö men kallt som attsingen..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  9. Här kom ingen snö heller även om vi var förberedda på ett hiskeligt oväder, men solen den bara lyser och lyser...Vi ser bara domherrar på sommaren hos oss. De har väl sitt vinterboende i stan kan tänkas, där de blir matade och så. Och så semestrar de på landet på sommaren!

    SvaraRadera