onsdag 8 februari 2012

Kan man sticka pyttipanna???

Ja kan man verkligen sticka pyttipanna , 
äta kan man i alla fall, men sticka????
Självklart kan man det
Hitta ett mönster här  hos Garn och mera

sticka denna i svart lingarn och det var det roligaste jag stickat på länge
kunde bara gjort fler uddar , gjorde 26 st och blev lite i kortaste laget för att vira runt halsen
men det funkar
ska sticka en sen i vitt fast då ska jag nog göra 35 uddar 



I går var jag på stickcafe ,som jag alltid brukar försöka att göra på tisdagar
och då börja jag med ett nytt projekt , som sen ska tovas
............
ingen blir väl längre förvånad
för sticka och tova är bland det roligaste jag vet
om några dagar visar jag upp det färdiga resultatet så få ni se vad jag tänkt det ska bli
hoppas alla får en härlig dag


7 kommentarer:

  1. Ska bli spännande att se vad det blir av den där färgklicken!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Spännande med många färger. Klart att man kan sticka pytt-i-panna, det betyder väl lite av varje...
    Ha en fin eftermiddag.

    SvaraRadera
  3. Det blev en fin Pyttipanna, kul att du gillade den :D

    SvaraRadera
  4. Hej! Väntar på att få se vad det blir av din stickning.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. Pyttipanna kan tydligen vara nåt väldans vackert! Ser jättefin ut! Spännande att se det färglada projektet utveckla sig..

    SvaraRadera
  6. Spännande att se vad det ska bli. härliga färger är det i alla fall.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ska bli roligt att se det färdiga resultatet.
    Jag har lite svart lingarn liggandes.... kanske jag också kan sticka lite pyttipanna :)
    Kram Annika

    SvaraRadera