måndag 1 augusti 2011

Inhandlat lite nytt..............

Efter flera dagars regnande , så är nu solen och värmen tillbaka och jag har ledig dag.
Åkte in till stan och har varit och tittat in i Maria på droppens nya affär Å så fint och bra det blev,, blev även en tur till Elisabeth på Ariadne

Ja vem som helst kan ju räkna ut att man kan ju aldrig gå tomhänt från en sån affär..... så det här blev dagens skörd

Elisabeth gör sina egna påsar av gamla ...... det är verkligen gamla tidningar denna påse var från Allers Familje journal från 1916.... lite små kul


Jag får nog försöka "hia" mej lite innan jag tar tag i mina nya garner få väl göra klart denna virkade volangkudde först.....eller ... man kan ju faktiskt ha flera saker på gång

7 kommentarer:

  1. Spännande att se vad du tänker göra för fint av de nya garnerna.
    Sommar-Kram!

    SvaraRadera
  2. Hur du får tid att göra så mycket fint är en gåta. Det blir inte mycket garnköp på mig i höst, efter hundköp, så nu får jag njuta av vad du och andra bloggare gör. Ha en fin måndag!

    SvaraRadera
  3. Så mycket du har på gång! Ljuvliga garner, får se vad du hittar på för snyggt av dem! Vilken underbar och värdefull påse ända från 1916, hur får man tag på såna?
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Jag längtar tills jag kommer till en garnaffär. Fast jag har garn hemma, men det är ju så kul att gå och titta och köpa bara liiiite....
    Vilken fin kudde du gör.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Hade tur i oturen så garn beställd i början på året blivit bara krångel: idag fick jag det + en massa extra som plåster på såret!

    SvaraRadera
  6. Ska bli spännande att se vad du hittar på härnäst... Det är farligt att titta in till Elisabet! Vi hörs, kram, Lena

    SvaraRadera
  7. Härliga garner! Så klart att du längtar efter att sätta händerna i dom. Det där med att ha många saker på gång samtidigt tror jag gäller alla som handarbetar. Alltid sugen på att testa nåt nytt.
    Kram

    SvaraRadera