torsdag 4 augusti 2011

En dag med fullt upp..................

För några veckor sedan fråga Hilda, min dotter , om vi inte kunde testa fotbad med speciella fiskar i som äter döda hudavlagringar och det ska va jätte bra för bla öka blodcirkulationen och mycket annat me.
På ett Spa inte så långt härifrån har de börjat med det , har bara hört talas om det en gång, så det är ganska nytt här i Sverige och finns inte på så många platser.... Än ... det kommer säkert
Hitta en sida där man kan läsa lite om det HÄR


20 min kosta 300 kr
30 min som vi satt kosta 400kr
Både jag och Hilda är väldigt kittliga om fötterna , men jag måste säga att slappna man av och andas lugnt så var det bara enbart skönt... som en riktigt vibrerande massage.


Jag har ju inte fått tillbaka full känsel i min fot än och det kände de av och var mycket just där........

 bara en sak som jag lärde mej av detta , för jag kommer att göra det ingen, var att 20 minuter räcker för mej..... för jag har lite lätt att svimma ibland så självklart när behandling var klar blev jag kallsvettig och fick lägga mej och tuppa av......med andra ord det blev för bra, för mycket blodcirkulation i fötterna och för lite i huvet

Ja gode tid då blev det att ligga där en stund och blev serverad med både juice och smörgås.... och efter en timme kunde vi fortsätta vår lilla tripp ( allt gick över och jag har inte känt mer av det)


När vi ändå var en bit på vägen så hade vi bestämt oss för att ta en liten shoppingtur till Karlskrona, alltid roligt att åka till en annan stad.
Vägen dit blev en liten omväg och nostalgitripp
jag vet inte om någon hört talas om Masten utanför Kristianopel , på 80 talet tillbringade jag många helger där och en gång när Gyllene tider spela där så hände det en stor tragedi , mycket folk trändes och skulle in och 3 stycken blev nertrampade och avled. Själv var jag där den kvällen , visste inget förrän dagen efter, var redan inne när det hände och man avbröt aldrig eller informerade om vad som hänt.
Sen många år tillbaka så är det slutdansat där och nu är det till salu och är tänkt att bli ett antal villatomter på, känns lite tråkigt att den ska jämnas med marken, för jag har många ,många minnen därifrån


inte så långt från Kristianopel körde vi förbi Fredstenen i Brömsebro och ett litet stopp i det lilla samhället Kristianopel  tycker man om blommor och speciellt rosor så måste man bara besöka Rosengården där finns hur mycket olika rosarter som helst, helt klart värt ett besök


Till slut hamna vi i Karlskrona  så vi kunde shoppa av av lite  ......
Hilda handla som vanligt kläder och jag......... gjorde ett besök i Blekinglänshemslöjds butik och med mej ut hade jag 4 olika broderier i blekingesöm ....... köpte bara mönster och väv för jag har en massa restgarner från tidigare blekingsömsbroderier
så nu blir det lite broderat mellan stickningarna

10 kommentarer:

  1. Vi provade det där med fiskarna i våras tillsammans med mina svärföräldrar. Jag skrev ett inlägg om det då. Även jag tyckte att det kittlade duktigt i början men kändes bra efteråt. Svimmade som tur var inte.
    Rosengården låter som ett tänkbart utflyktsmål nu på semestern. Tack för tipset.

    SvaraRadera
  2. Det ser lite läskigt ut med fiskarna, men jag förstår att det var skönt i alla fall!

    SvaraRadera
  3. Nä jag tror inte jag ska prova fiskmassage !!!! Men en tur till Karlskrona är aldrig fel. Du glömde väl inte köpa bautaglass på torget ?!!! Jag minns också olyckan på Masten. Det var otäckt. Jag har aldrig varit där på dans, men det har däremot min man i sin ungdom.!!!! Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Min dotter gick på fotspa när hon gjorde sin Asienresa, hon tyckte det var så skönt! (hon var den enda i res sällskapet som vågade)
    Jag inbillar mig också att det kittlar mellan tårna.
    Blekingesöm är så vackert, men jag kan inte det broderiet.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Vilket äventyr, jag skulle kunna tänka mig ett sådant fotbad men det kittlar väl på tårna ( strunt i det, man får behärska sig) / Tant Grön

    SvaraRadera
  6. Vilket äventyr med fötterna, tur att du piggnade till så fort. Stackars dig, det kan inte vara så trevligt att tuppa av så där. Men fina fötter fick du säker, fast jag känner mig inte så där frestad att prova.
    Blekingesöm är så fint, jag har ett handarbete därifrån som jag inte börjat på ännu....en ganska stor bonad, på längden, vill jag minnas att det är. Blev sugen nu när jag såg dina mönster.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Vilket äventyr. Spa för fötterna som ser lite läskigt ut, men jag tror dig att det är skönt. (vet inte om jag skulle våga). Och allt annat ni fick se.

    Kram Birgit

    SvaraRadera
  8. Jag har varit nyfiken på fotfiskspa ett tag, någon gång ska jag testa! Men det är ju läskigt om man svimmar!

    SvaraRadera
  9. Jag var också på Masten den kvällen när tragedin inträffade, men precis som du så viste jag inget om det inträffade förän dagen efter. Men man har ju också en hel del trevliga minnen därifrån :)
    Det där med fiskarna lätt spännande, jag blev lite sugen att pröva, men så är jag ju lite feg också....

    SvaraRadera
  10. Jag har hört talas om de där fiskarna. Fick du mjukare fötter?

    SvaraRadera