torsdag 2 juli 2015

Måste ta det lugnt idag

Ja vad ska man göra när man måste ta de lugnt, jag som är van att det är full rulle hela tiden.

Var hos tandläkaren och skulle dra ut en tand som spruckit och satt allra längst bak i överkäken
.....men ville tanden ut
,Nej Nej en liten bit sitter kvar och nu måste den opereras bort, så nu är remiss skriven

fy sjutton säger jag bara att gilla läget och invänta operation och tänka Det kunde ha varit värre

Nu när jag måste ta det lugnt är det ypperligt tillfälle att sätta sej vid datorn och skriva lite

Lilla Elsa är nu på besök vilket är ganska ofta vilket jag tycker är jätte kul och även mamma Signe och pappa Charlie som leker mycket med sitt lilla barn, hon har redan hunnit bli 5 månader

så hon har ändrat sitt utseende lite
 
 
hoppas hon får sin pappas öron med det långa håret
 
 
jag har sytt lite nya gardiner , jobbar man med att sy gardiner hela dagarna så måste man ju ha lite nytt här hemma också
 
har lärt mej sy hissgardiner
 
så det blev en till badrummet  
fick lite tyg över så jag sydde ett kuddfodral till korgstolen
 
 

 
sen blev det en till tvättstugan
 
 
nya gardiner i köket
 
 

 
 
och till sovrummet
 

 
blev ju inge vidare bilder man är ju ingen mästerfotograf precis

Ha en bra dag alla
 för  nu lägger jag mej och tar det lugnt med en god bok i hängmattan

 
 


 



4 kommentarer:

  1. Ja att det har hänt en del sen i januari, det förstår man ju. Hundarna är så söta! Att sy hissgardiner är något jag aldrig försökt ge mig på. Snyggt blev det!

    SvaraRadera
  2. Så snygga gardiner du sytt.

    SvaraRadera
  3. Tittar in för att önska dig en fortsatt skön SOMMAR!
    Kram från Anne-Lie

    SvaraRadera
  4. Vilka kanonfina gardiner och kuddar du sytt. Du är verkligen duktig. Jag skulle själv gärna vilja sy men jag och symaskinen är inte goda vänner. Hur jag än bär mig åt så har jag liksom inte rätta knycken.

    SvaraRadera