onsdag 1 juli 2015

Ett halv år har gått och mycket har hänt

Ja här har det varit dåligt med uppdateringar, tiden har inte räckt till .

Sist jag skrev vänta vi på att små valpar skulle födas och jag måste erkänna att jag var allt lite orolig .....men varför oroa sej i onödan

Allt gick så bra och fort och  lilla mamman Signe skötte om allt alldeles själv,  hon visste verkligen hur allt skulle gå till, bara för mej att finnas där till hands

Två små tikar

Elsa den bruna och Nova den svarta



Vilken underbar tid med små valpar, även om det var mycket jobb så vill jag verkligen inte ha det ogjort

Min dotter bestämde sej för att den svart ville hon ha och ja den bruna skulle jag kunna sälja ......nej vi behåller den själva , två el tre små det spelar ingen roll



 
Men så händer det som inte får hända ......
lilla Nova utvecklar Vattenskalle vilket är väldigt vanligt bland Chihuahua
och hon blev hastigt sämre
så vi var tvungna att låta henne somna in
Ett av de jobbigaste jag varit med om , tänk så fort man fäster sej vid ett litet liv
 
Här sista bilden
 
 

                                                  

                                  här lilla yrvädret Elsa som nu fått flytta hem till min dotter istället

             men hon är här många dagar i veckan när de jobbar
känns så bra att vi kan hålla ihop den lilla familjen
 
de har verkligen så roligt
 
 

3 kommentarer:

  1. Vilken söt liten Elsa. Bedårande helt enkelt!

    SvaraRadera
  2. Oh, det blev två små valpar! Tänk så synd att det svarta fick vattenskalle, det är så hemskt att fatta dom där besluten. Nu får vi hoppas att det går bra för den som är frisk!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Åhh vilka sötisar. Klart att man är orolig för födslar, men djur vet. Synd att ni fick ta bort den ena valpen. Trist att det följer med tråkigheter när allt var så positivt.
    Nu har ni Elsa att glädjas åt.
    Ha en skön sommar. Kram Eva

    SvaraRadera