tisdag 28 juli 2015

Klätt om mina stolar

  Ibland tröttnar man på de man har
och känner att de skulle va kul med något nytt
 
för många många år sedan vävde min farmor ett möbeltyg som jag skulle ha på mina stolar
och på den tiden var det blått som gällde
 
Nu är det ju som många vet Lila som är den stora favoritfärgen
 
Har alltid varit glad för och känts lite speciellt
 eftersom de var min farmor som vävt ,
 men nu kände jag att de var dags för något nytt
 
hitta ett möbeltyg som jag tyckte om
och de gamla åkte bort
 
jag har inte slängt farmors tyg
kunde bara inte
får ligga i ett skåp
 
 
så nu har mina stolar omklädda och klara

 
tyget räckte till alla fyra
 
och även korgstolen på toaletten fick sej en ny dyna
 
Har fått lite pippi på att sy nya kuddfodral också
 så det blev en av samma tyg som jag sydde hissgardinen av
i badrummet
 
 
lite nytt blev de i soffan också
 
självklart med lite lila i


2 kommentarer:

  1. Så snyggt det blev. Alltid roligt att fräscha upp ibland.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vackra tyger, du har så fint och de små charmtrollen är hur söta som helst.

    SvaraRadera