måndag 30 april 2012

Önskar alla en härlig Valborg

Idag är det Valborgsmässoafton 
vi har strålande solsken och 13 grader
så underbart
och jag har turen att va ledig från jobbet idag

Ikväll blir det ingen brasa för vår del , var faktiskt inte där förra året heller
utan vi gör en repris på förra året 
och plockar ihop lite gott och sen tar vi en picknick i stället

Charlie njuter av solen 


jag ska rensa rabatterna
de börjar översvämmas av ogräs

i går sydde jag denna lilla påse

och vad ska jag ha den till kan man undra?????


Jo jag är så trött på rullande nystan eller att en viss person vid namn Charlie 
som älskar att leka med mina nystan när han är på det humöret

såg för längesen att någon annan hade sytt något liknande

med en blixtlås för att stänga in nystanet och ett litet hål för att sticka ut garnet 
och så en liten häng anordning 

Perfekt nu får jag ha nystanet i fred


Önskar alla en härlig Valborg, hoppas ni har lika fint väder som vi



8 kommentarer:

  1. Önskar dig en trevlig Valborg också! Smart väska!

    SvaraRadera
  2. Håller med 4U2 - smart väska. Känner igen det där - skulle ha behövt en sådan, när jag var hundvakt härom veckan. Din Charlie är en riktig sötnos.

    SvaraRadera
  3. Vilken fin idé till en fin väska!
    Så söt liten vovve!
    Trevlig valborg!

    SvaraRadera
  4. Trevlig pick-nick. Vilken smart idè för garnnystanet! Hundar älskar ju allt som går att leka med, allt som trasslar, och nu får du ha det ifred.
    Ha en fin 1 maj också. Vi ska äntligen byta till sommardäck.

    SvaraRadera
  5. Låter mysigt med picnic.
    Vilken fiffig påse för garnnystan. Vi har tre små sötnosar som gärna grejar med mina nystan så jag kopierar kanske din idé.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vad fin och praktisk väska du gjort. Din lilla Charlie är också hur söt som helst.

    SvaraRadera
  7. Det finns en award åt dig i min blogg: http://nallepuh.blogspot.com/2012/05/award.html

    SvaraRadera
  8. Vilken smart påse du gjort och Charlie är ju bara såå söt..

    Kram Maidi

    SvaraRadera