torsdag 12 april 2012

Inte bara jag som tycker om tovat.......

Ja nu har det gått en vecka till , en vecka fylld med jobb och så har sonen  lyckligt kommit hem , skönt att han är hemma och speciellt eftersom det var Tuanami varningar i Thailand .

Har även hunnit med lite handarbete även om jag inte hinner så mycket men......

den tovade korgen till Charlie är klar
 och den tovade liggunderlaget som jag skulle lägga i är också klar
Jag hitta hitta mönster hos VirkPia för jag tyckte den var såååå fin,

men inte blev den lika fin som hennes
  




Men vad gör det 
........Charlie älskar att krypa ihop sej i den lilla korgen
och vid nosen har han fått en egen liten tovad toffel , 
för mina kunde han inte låta bli

Han har nog blivit lite smittad av mej 
för sticka el virka och sen tova gillar jag skarpt




13 kommentarer:

  1. Jag tycker din hundkorg var jättesnygg - snygg blå färg! - och helt perfekt i storlek verkar det som! Nu får hunden inte växa mer?

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bädd Charlie fått. Växer han mer? Fast det fixar väl du med en ny tovad korg.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken fin hundbädd!Vi har inte sågat ved,,utan bräder..kan va bra att ha då det skall remontas hela tiden där ute då kossor/tjurar har sönder.Veden har nog Leif o gubben oxå gjort..nästan varje dag.Vi eldar ju med ved för värmens skull inne..så till nästa vinter skall det va ny lång rad med ved.ha det bra.

    SvaraRadera
  4. Den hunden sover mjukt och skönt! Äntligen är din lilla vinst på väg till dej. Hoppas du inte är allt för lessen på mej att du fått vänta så länge.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. vad då inte lika fin som min ?!? Den blev ju jättefin!!! ...och så söt med små hundben på :)

    SvaraRadera
  6. Han ser ut att trivas i sin fina säng! Jättefin blev den och i fin färg. Skönt att sonen kom väl hem, då kan du pyssla om han. Ha en fin helg, här hänger snön i luften...

    SvaraRadera
  7. Skönt för Charlie att ha en så duktig matte som gör en så fin hundbädd till honom.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  8. Ååh så mjukt och skönt han fått det!
    Skön helg!

    SvaraRadera
  9. Skönt att sonen är hemma välbehållen. Charlie verkar verkligen trivas i den fina korgen, han blir så ompysslad.
    Ha en skön helg

    SvaraRadera
  10. Men så mysigt det ser ut, snyggt gjort!

    SvaraRadera
  11. Vad fin din myskorg blev o Charlie verkar stortrivas ju =)
    Ser jätteskön ut, kan man få beställa en till en vuxen hehe nä skämt o sido jag skulle inte komma upp ur den om jag väl kom ned ;*)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Jodå, jag tycker allt att du fått till din korg så fin, så fin.. och vovven verkar ju trivas..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  13. Oj, vad söt den blev och han ser ju ut att trivas riktigt bra i den :)

    SvaraRadera