onsdag 4 april 2012

Inte många dagar kvar...........

Nu är det inte många dagar till Vår älskade Putte kommer hem från sin utlandsresa, det ska bli så skönt och roligt att han äntligen kommer hem.
På torsdag framåt eftermiddagen landar flyget på Arlanda och sen blir det att försöka ta sej hem därifrån. Eftersom det är Påsk så är det många som reser så det kan bli lite knivit
för inget är förbeställt eftesom de inte var riktigt säkra på när de skulle åka hem


Jag har virkat och tovat en liten kyckling 
vi gjorde den på Stickcafet jag brukar gå på


Hur många är det inte som har såna här tråkiga orkideer, brukar ställa de bakom gardinen och best var det är så kommer det nya knoppar,
men ibland får inte alla rum där bakom gardinerna 
Då fick jag ett tips av grannen
för jag berömde hennes fina orkideer


 Hon hade köpt pinnar med siden orkideer på Ikea
och stuckit ner i krukan
Jag måste säga jag jag blev lurad för de såg ut precis som riktiga orkideer


Toppen tycker jag då slipper de trängas bakom gardinerna


12 kommentarer:

  1. Smart! Tack för tipset =)
    //från en som också har trångt bakom gardinerna ;)

    SvaraRadera
  2. Mycket bra orkidetips!

    SvaraRadera
  3. Söt kycklig o vad fiffigt med lösa blommor. Skönt å få hem Putte. Glad påsk o kram

    SvaraRadera
  4. vilket bra tips..Kycklingen va fin! ha en bra påsk.

    SvaraRadera
  5. Ha det så bra med Putte och alla övriga i familjen, och ha en riktigt god och glad påsk!

    SvaraRadera
  6. Så söt kyckling du har tovat. och tipset med orkidéerna är riktigt smart.
    Ha en skön och go´ påskhelg.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Så fin liten kyckling! Jag tar till mig tipset om siden orkideerna :)
    Glad påsk.
    Annika

    SvaraRadera
  8. Kycklingen var ju hör söt som helst! Och idén med IKEA orkidéer i orkidéerna var ju förträfflig!
    Hoppas Putte kommit hem nu.
    Glad Påsk
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Vilken bra ide med orkideén.
    Åh, så roligt att sonen kommer hem lagom till påskhelgen. Han har säkert mycket att berätta om sin resa och många fina bilder att visa.
    Glad Påsk till dig och din familj!

    SvaraRadera
  10. Orkidéer glömmer jag också bort... men det var väldigt fiffigt med IKEA blomster... ska tänka på det när jag besöker Haparanda (min närmaste butik) nästa gång : )

    SvaraRadera
  11. Smart trick att ha fusk tills de riktiga kommer!

    SvaraRadera
  12. Söt liten kyckling och visst är det härligt med lite fusk ibland..

    Kram Maidi

    SvaraRadera