lördag 24 mars 2012

Hinner inte riktigt med allt jag vill.....

Hinner inte riktigt med allt jag vill , dygnet har för några timmar
Nu i flera dagar har vi haft sol och värma och det har varit underbart, hoppas bara det inte blir något bakslag med snö och haka för nu har dubbdäcken plockats bort på bilen

Jag har i allafall hunnit göra kuddar till min svägerska som hon skulle ha i den nyinköpta bäddsoffan . 
Hon hitta detta snygga tyg på Ikea, typiskt så var det bara någon meter kvar så det var "så det skrek "om det skulle räcka till 5 stycken.
För säkerhets skull sydde jag ett prov av ett annat tyg och som tur var skulle det räcka till 


Jag har sytt 4 bara en kvar 


 Lilla Charlie han har börjat finna sej till rätta och vi med honom 
Har blivit hela familjens lilla älskling
Det blir lite skvättar här inne  nån gång ,men det gäller att vara ute och kissa honom lite titt som tätt
Har dock bara behövt att gå ut med honom 2 nätter och kissa annars har han sovit hela nätterna utan ett endaste knäpp. Men det gäller att va snabb ut på morgonen Så duktig!!!



Jag har ju stickat flera mattor som jag tovat men kom på att grytunderlägg kanske inte var så dumt så jag gjorde denna lilla och har en modell större på G
Ja nu blir nog en del förvånade att det är i blått........
ja jag har ju blått i mitt kök, så då blir det nog inte så bra med lila


Sakta men säkert börja det komma upp lite på väggarna i köket också
vill inte hasta upp något på väggarna
utan vill bo in mej lite och känna mej för innan något sätts upp
men denna hylla kom upp tyckte det blev lite tomt på den väggen och så 
köksklockan som min pappa fick på sin 50 års dag ,har alltid tyckt så mycket om det , för den är lite annorlunda
och sen i julas fick jag den

  
Keramikhattarna som jag haft i så många år , köpte dom på Gabrielverken i Timmernabben , ja det är nog 25 år sen, men jag har alltid tyckt om dom


10 kommentarer:

  1. Nej, jag hinner inte heller med. Jag funderar på om jag ska sänka kraven eller vad det är som gör att det blir så här....och trött är jag efter vintern, vi får kämpa på!
    Vovven är så söt så det är inte sant, en riktig liten sötnos!
    Det blir så fint i ditt kök!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Heja Charlie du är för söt. Vad fina kuddarna blev, och vilken bra present. Sådana keramikhattar har jag också haft en gång, tills den ena ramlade ner. Men dom blir aldrig omoderna. Ha en fin, solig helg!

    SvaraRadera
  3. Det vart fint på bäddsoffan!
    Hunden är för söt!

    SvaraRadera
  4. Så duktig lille Charlie är! Han är då för söt. Kan charma vem som helst. Bäst att göra som du, ta det lugnt med att sätta upp på väggarna. Då är det större chans att det blir som man vill utan en massa onödiga spik hål i nytapetserade väggarna.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Dom kuddarna var jätte snygga vilket härligt tyg. O den lille gubben är ju bara så jätte söt. Ja är man snabb så slipper man i regel torka. dom lär sig väldigt fort. ha en underbar kväll kram Beijan

    SvaraRadera
  6. Vad flitig du är. Kuddarna blev hur fina som helst. Roligt att fixa till lite nytt . Det piffar upp.Jättesöt är er hund. Det är ett bestyr med de småvalparna i början. Precis som bebisar. Ha en fortsatt skön helg. Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Skulle också behöva fler timmar på dygnet. Jättefina kuddar och en duktig liten valp.

    Kram Birgit

    SvaraRadera
  8. Så fin liten hund. Kuddarna blev hur bra som helst, vilket jobb du lagt ner. Din matta är fin, blått är flått. /Christel

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Vilken supersöt hund du har!! :) Och kuddarna blev ju jättebra!

    Jag skulle vilja tipsa dig om fina smycken i silver och läder som jag säljer på www.jvalleytwig.se . Kika in där och hitta din favorit bland vårens favoriter vettja :)

    Ha en skön vecka!
    /Jossan

    SvaraRadera
  10. va fint det blev i köket,,klockan va speciell..o säkert ett kärt minne.hundvalpen va söt.. jag sköter om Inez nu till den 3 april..o vi ha vari ut o gått 6 km idag..men nu drog hon så mina armar är som aparmar...hon såg hur många hundar som hellst o alla skulle hon hälsa på, haha..Ha de bra.

    SvaraRadera