lördag 10 mars 2012

Denna veckan har det hänt grejer som jag för bara ett år sen inte skulle trott va sant

 Ja denna veckan har det hänt grejer ,
hade någon sagt till mej detta för ett år sedan så hade jag inte trott det bara kunde hända.

Det har sakta växt fram, Jannes ena brorsdotter skaffa en nakenhund för ett år sedan, 
jag har alltid varit rädd för hundar, speciellt stora.
Så att skaffa en hund har varit helt otänkbart , fram till 2 veckor sedan då Hilda prata om att hade det inte varit mysigt med en liten hund, Chihuahua
Annas naken hund har jag aldrig varit rädd för och jag har tyckt att det varit mysigt när hon hoppat upp i knät för att gosa lite

Hilda har tittat runt lite om Chihuahua valpar
och hitta en hanvalp på 12 veckor
I tordags kväll var vi där och titta...... var där i 2½ timma, , gode tid vart tog den tiden vägen
Vi bestämde oss 
....... 
och igår kväll hämta vi lilla Charlie
så söt så man bara smälter



Har sovit i sin lilla sov plats i hallen i natt utan ett endaste litet knepp
flera trodde att vi nog skulle få ha korgen inne nedanför min säng och jag skulle få ha handen nere för att klappa honom så han kände lite trygghet
men vi testa hallen och så duktig han var 
Ja så nu är man hundägare , lite svårt att fatta är det allt


13 kommentarer:

  1. Grattis till den nya familjemedlemmen. Så söt han är, jag tror inte ni kommer att ångra er.

    Jag känner igen mig i din beskrivning, jag ville inte heller ha någon hund, men så fort man smälter när man ser en liten valp. Vår hund är inne på sitt sjunde år nu.
    Kram och Lycka Till!

    SvaraRadera
  2. Nämen, du milde så söt! Och gratulerar! Man blir fäst för livet vid dom och den här var ju så söt så det förslår och blir över.
    Är uppvuxen delvis bland massor av djur men har alltid varit livrädd för alla, precis alla (men inte spindlar och sånt) men så i mitten av 90-talet fick jag två gerbiller (ökenråttor av alla djur) och sen var det klippt. Sen blev det katter och hundar också och all rädsla är över. Dvs i alla fall för mina egna hundar. Golden Retrievers.
    Det är underbart med djur!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Grattis till en så söt liten kille. vad roligt du kommer att få nu o mysigt. Ha en underbar lördag kram Beijan

    SvaraRadera
  4. Underbart söt!! Ni kommer få många fina stunder ihop :)

    SvaraRadera
  5. ÅÅÅÅÅh vilken liten goding. Jätte jätte jätte fin. Nu är du allt bra kär va ;*)
    Kram o grattis till o ha blivit matte

    SvaraRadera
  6. Grattis. Vi har ju också chihuahua, det är verkligen en härlig ras. Ska ni gå på valpkurs?

    SvaraRadera
  7. Ååh! Så underbart söt! Grattis till sötnosen.
    Vad duktig han var som sov ensam.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken liten goding. Lycka till med valpen. Trevlig helg. Christel

    SvaraRadera
  9. Grattis till den nya familjemedlemmen! Så söt han är.

    Kram Birgit

    SvaraRadera
  10. Lycka till !!! Du kommer att älska hundlivet !!! Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Åh, grattis! Vilken liten sötnos!!! Jag har själv två papillon som nu är 10 och 11 år gamla, men i maj kommer det ändå en ny liten familjemedlem till oss också, en liten kattunge -Frasse :)

    SvaraRadera
  12. Vansinnigt söt liten sak! Här i huset har det funnits jakthundar för jämnan men aldrig nån sån där liten söting!

    SvaraRadera
  13. grattis till lilla valpen! han va söt.. Vi har en stor hund..Emma, o hon är helt hopplös..får hoppas att hon blir annorlunda då hon blir äldre.. jag tror att det är för mycket korsning i henne som inte passar ihop.

    SvaraRadera