söndag 10 oktober 2010

Tovat mej ett sadelskydd.........

Nu har jag provat på att tova mej ett sadelskydd , lite tjatigt men det blev en lila.........gjorde ett mått av min sadel och lade till lite runt om..... alla sadlar är ju olika stora en del bredare och en del smalare

Brodera på lite svarta hjärtan med stjälkstygn denna gången, lite här och där


Tog ett svart liknade fleestyg som jag
sen klippte till nederkanten av, ska sen sys fast på sadelbiten, det brukar bli bra med ca 12 cm bred och längden beror ju på hur stor man har gjort sadelbiten.... i detta fall ca 83 cm


sen viker jag in nederdelen och syr en kanal att trä in ett gummiband i ca 35-38 cm så att den sitter stadigt fast runt sadeln


när man har vänt ut och in på den så blir det färdiga resultatet så här.....



Skönt nu behöver jag inte frysa om rumpan i vinter.......


3 kommentarer:

  1. Tack för titten hos mig.
    Skönt och varmt om rumpan i vinter e bra. Fin är den också.

    Ha de gott

    SvaraRadera