onsdag 4 juli 2012

Igår var jag på en tripp till Öland.......

 Igår var jag på den årliga trippen till Öland med min mans Moster och min svägerska

Som alltid blir det alltid ett litet besök på Paradis verkstaden i Färjestaden
blev inget handlat  men en sån här fågelbord vill jag köpa någon gång
kostar bara runt 1000 kr


sen åkte vi till Ekerums konsthall

gratis inträde och jätte mycket fint
kolla denna dörren är en målning men ser hur verklig ut som helst 
likaså de två andra bilderna nedan








sen var det mycket glaskonst

 dessa nagel lack och läppstift är av ÅSA JUNGNELIUS

Ludvig Löfgrens glaskonst



Min favorit Kjell Engman ställer ut här varje år 
han gör helt fantastiska saker  i glas
svårt att få på bild med bilderna under är ett ur plock från hans verk











Till sist hamna vi hos Alsens
och där inhandla jag något som jag också tittat på 
i många år
nämligen denna
ljuslykta lite större modell 




7 kommentarer:

  1. Ååh så mycke fin konst....vilken härlig dag ni måste ha haft.

    Kram Birgit

    SvaraRadera
  2. Vad mycket fint du sett på Öland. Mycket jag vill ha där. Roligt att du delar allt det fina med oss.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Oj, så många fina konstverk av olika slag. Kjell Engman är en mästare, Jungnelius är väldigt modern och lite kontroversiell men en del av hennes saker är underbara! Härliga bilder!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att se de fina bilderna!

    SvaraRadera
  5. Så många vackra saker. det är verkligen roligt att gå på utställningar och se vad människor kan skapa.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Vilke trevliga utflykter du varit på, med så mycket fint att se på..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  7. Oj vad många roliga bilder., Hur har hon det? Här är gräsligt varmt idag men de har visst ni med eller?
    Kram

    SvaraRadera