tisdag 17 juli 2012

Bärnstens halsband till hundar............

När jag skaffa min lilla hund så var jag och
 köpte något pulver som man ska lägga på maten
detta pulver ska göra så att inga fästingar fastnar i pälsen

men jag har inte upplevt det så värst bra, har nog plockat 8-10 stycken sen jag börja med det i april
kanske inte mycket men tillräckligt för att jag inte tycker att det är bra

För några veckor sen när jag var på stickcafe ..... ja vi kan prata hundar där me
så berätta en att hon hade ett Bärnstenshalsband på sin hund
och han har aldrig några fästingar på sej


Så jag hem ,beställde ett på nätet och idag har han fått inviga sitt halsband



HÄR beställde jag det ifrån 
viktigt att det är äkta bärnstenar annars funkar det inte


så nu är det upp till bevis .........



7 kommentarer:

  1. Hoppas att halsbandet funkar på din lilla hund, fästingar är ju otäcka djur.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har också provat pulvret mot fästingar, men är inte nöjd, jag tycker inte det hjälper. Jag funderar på att köpa ett bärnstenshalsband jag också. Ska kolla på "Tassar och morrhår" i Växjö på torsdag.

    SvaraRadera
  3. Läskigt med fästingar! De slipper vi i alla fall (nästan) här i Norrland, puh, gissa om jag är glad för det. Fast det blir ändå några då och då som hittas, fler och fler för varje år. En oönskad utveckling... de säger att det är pga de milda vintrarna, men den senaste vintern var då inte särskild mild.

    SvaraRadera
  4. Va fint det va.. här hos oss har jag inte sett några fästingar..men hos syrran(32 km söderut) där finns det..de plockar dagligen fästingar från katten deras.

    SvaraRadera
  5. Håller tummarna för att det ska fungera.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vad spännande med halsbandet. Det har jag aldrig hör talas om.....hoppas det funkar. Här hos mig har fästingarna inte fått fäste ännu... men de kommer nog hit också.

    SvaraRadera
  7. Hoppas det funkar med halsbandet. De är inge kul med de där läskiga krypen precis. Här är varmt varmt. Kram

    SvaraRadera