söndag 22 augusti 2010

Fritt broderat blev en tavla..........

Ja ha efter att ha blivit påverkad och inspirerad av utställningen jag skrivit om tidigare så har jag försökt mej på att göra en egen tavla.........

det ända jag hade tänkt ut innan var att klippa ut 2 hjärtan och fälla in näversömsdukar i mitten och sen har allt bara kommit under arbetets gång.....

använt mej av kråkspark runt hjärtana och sen stjälkstygn och som en liten ram runt kedjestygn som jag sytt sick sack

i varje hörn fäste jag fast en liten fyrkant i frivoliteter

ja det var riktigt roligt..........





2 kommentarer:

  1. Fin kombination av olika hantverksmetoder, som ett konstverk

    SvaraRadera
  2. Jag bara älskar denna helt underbara tavla.
    Fortsätt med att göra och utveckla detta.
    Så fint och tilltalande.
    Kram Annika

    SvaraRadera