måndag 23 augusti 2010

Blekingesöm ........det var så längesen

En dag kvar innan det är dags för jobb igen ..... semestern går alldeles för fort, men på ett sätt är det skönt att allt blir som vanligt igen.

Dagen idag har jag tillbringat med att städa bland alla mina grejer och hitta bland annat detta broderi som legat länge , länge , länge ...... blev så sugen på att sy igen så nu blir det att sy klart duken

det var väl runt 1980 som jag gick en kurs i landskapssöm och lärde mej bland annat sy Delsbosöm, Hallandssöm , Järvsösöm, Svartstick, Annudsjösöm och denna Blekingesöm som jag alltid tyckt allra mest om , men det är väl pga färgerna som alltid varit mina favoritfärger


På den tiden blev det lite broderat här kommer ett litet urval.......

Detta är en lång löpare på 1,5 m som man antingen kan använda som löpare eller bara hänga på väggen


Det mest typiska för Blekingesöm är ju nejlikorna.......























4 kommentarer:

  1. Ja, visst är Blekingesöm fint. Jag tycker också om färgerna.

    SvaraRadera
  2. Vad du hinner med o göra många fina saker du med. Jag har hoppat runt på några bloggar o alla är så duktiga.
    Ha en skön kväller

    SvaraRadera
  3. Vad otroligt duktig du är på att sy Blekingesöm.
    Jättefina!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Så trevligt att du lagt upp bilder på dessa vackra sömnader. Blekingesöm är så vackert.

    SvaraRadera