fredag 30 april 2010

Virkade Ljusmanschetter

Hitta ett mönster på ljusmanschetter för nu har jag kommit in i en liten virkperiod


Här kommer mönstret om någon är intresserad.......... det gick snabbt och lätt bara på några timmar.
Virknål Imra 1, 25 +
något passande garn jag tog sånt jag brukar ha när jag slår frivoliteter nr 20
i mönstret stod pärlgarn nr 8
Lägg upp med färg 1 ( lila imitt fall) 36 lm och slut till en ring med 1 sm
Varv 1: 1 sm i var och en av de 36lm
Varv 2: 1lm , 6o fm om ringen, sluta med 1 sm i 1:a fm.
Varv 3: 1 lm, *1 fm, 5 lm hoppa över 1 fm, upprepa fr* virka de sista 5 lm på v som 2 lm+1 st i 1:a fm
Varv 4:*5 lm, 1 fm om nästa lmb, 5 lm, 1 fm +5 lm +1fm om nästa lmb, 5 lm, 1fm om nästa lmb, upprepa fr*, virka de sista lm som 2 lm +1 st i st på föreg v =40 lmb
Varv5: *6lm, 1 fm om nästa lmb,uppr fr * virka de sista 6 lm som 3 lm +1 st i st på föregående varv
Varv 6: *7 lm, 1 fm om nästa lmb, uppr fr *, virka de sista 7 lm som 3 lm +1dst i st på föreg v
Varv 7: *8 lm, 1 fm om nästa lmb, uppr fr *, sluta med 1 sm i dst på föreg v, tag av garnet.
Varv 8 : Byt till färg 2 ( i mitt fall vitt) stick nålen på baksidan i en av de överhoppade fm på v 3, drag upp 1 m, 1 lm, 1 fm i den överhoppade fm, *5 lm , 1 fm i nästa överhoppade fm på v 3 , uppr fr *Sluta som varv 3
fortsätt sen som färg 1 tom varv 7


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar