måndag 19 april 2010

Ta vara på gammalt och göra om....

Nu har jag kommit in i en period "ta vara på gammalt , gör om till nytt"

Hitta gamla gardiner som min farmor nog vävde för 25 år sedan, har inte kunnat göra mej av med dom utan de legat undan plockade hur länge som helst .......så nu åkte de fram .......men några gardinomtag hade jag inte ,så då hitta jag ett litet tips som jag tyckte var lite annorlunda


Så här gör man rundeln i blomman ...........Klipp ut små rundlar sydde som här på bildenoch dra åt tråden sy dit en knapp i mitten

Själva blomman gör man så här ...............klipp ut en bit 10*20 cm vik räta mot räta på mitten sy ihop kanterna och lämna en liten bit så man kan vända den ut och in och sen stoppa den lite löst med fyllnadsvadd och sen sy ihop

Ta en lite grövre tråd och dra ihop som bilden visar och sist syr man på rundeln med knapp


Alla blommorna sydde jag fast på ett lite bredare bomullsband






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar