torsdag 18 november 2010

Knypplat en tomte.....

Knypplade igår en tomte innan kvällspasset på jobbet, ännu en av Ulla Fagerlins tomtar..... men nu är det slut för i år kommer det ingen ny, ringde Knyppleboden i Gamla Linköping igår och de sa att det blir inga fler för Ulla är 90 år och gör inga fler mönster, så jag får va glad för dom jag har.

Det blev en liten beställning därifrån ändå , de hade kommit ut med något nytt i år..... en julbock så idag eller morgon dyker den upp med posten, ska bli jätte spännande





5 kommentarer:

  1. En riktigt häftig Tomte. Hade ingen aning om att man kunde knyppla tomtar.
    Ha de gott.

    SvaraRadera
  2. Så söt! Det måste vara pilligt med knyppling, tänker jag. Men det blir ju så otroligt fint!

    SvaraRadera
  3. Fascinerande säger jag, detta fattar jag inte alls hur det går till.

    SvaraRadera
  4. vilket år kom denna tomte ut jag knypllar själv tomtar varje år och tänkte beställa ett par nya då jag knypplat alla som jag har nu tack
    /Emma

    SvaraRadera