tisdag 29 juni 2010

Ute på resande fot igen.........

Jaha då är jag ute på en liten tripp till Motala igen, och denna gång tog jag vägarna förbi Vadstena, knypplingens Mecka, försöker varje år ta en liten resa hit för att inhandla något nytt mönster eller få lite nya ideer och tips

På bilden här nere är Elsa Petterssons kända knyppelaffär och den har funnits i 90 år och där finns mycket fint att se , den har gått i arv från mor till dotter



I Vadstena finns även Svenska spetsars knyppelbutik och jag tog mej en titt där också och köpte lite metalltråd som man kan knyppla i , de hade prover på knypplade smycken, urläckra...... knunde inte förmå mej att ta bilder i butiken annars hade jag gärna visat, men jag ska försöka mej på det sen..........och göra min stil av det hela

Blev självklart också ett besök i Gamla Linköping , där de också har en knyppelbod och säljer både mönster , lite annorlunda än Elsa Pettersson. De har många mönser av bl.a Ulla Fagerlin som jag knypplar av

Köpte mönster på några tomtar som jag inte har , knypplar ju tomtar och skickar som julkort till 2 av mina vänner varje år
Varje år nu i många år har Ulla kommit ut med en ny tomte , men i år var de inte säkra på att det kommer någon, hon börjar bli gammal 90 år, bara att hoppas att några andra tar över och gör lite nya mönster, .............eller får jag försöka själv och knåpa ihop något, det kanske inte är så svårt om man bara sätter igång




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar