fredag 11 juni 2010

I går prova jag något jag aldrig gjort förut.....

Igår prova jag något jag aldrig gjort förut, men tänkt att jag skulle testa väldigt länge men det har aldrig blivit av, då är det bra med en liten blogg ,då får man så mycket gjort och så blir jag inspirad att testa lite nytt..............

Jag har virkat ett armband i metalltråd färgat , givetvis lila, hitta passande pärlor som jag virka in

jag lade upp maskor så långt jag ville ha det och så virka jag ett varv stolpar och då virka jag in pärlorna sen virka jag ett varv fasta maskor runt om hela armbandet





2 kommentarer:

  1. Snyggt,men är det inte tungt virka med metalltråd? Kanske jag provar.Jag gjorde också något igår jag aldrig gjort förut.(mindes inte sista siffrorna i personnumret)
    Tur att det är semester snart.

    SvaraRadera
  2. Det finns ju olika metalltrådar i olika grovlekar och det här var en väldigt fin sort så det gick bra.
    JA ibland får man fullständig hjärnsläpp , det är så mycket man ska ha i huvet, skönt att det snart är semesterdags, själv får jag vänta ganska länge har sen semester iår ,börjar inte förrän den 26 juli , så det blir att hänga i ett tag till

    SvaraRadera