söndag 23 maj 2010

En tavla till mitt lila sovrum.........

Sedan vi måla och tapetsera om vårt sovrum har det inte kommit upp något på väggarna, men nu har jag gjort en tavla som jag både blev nöjd med och passar så bra till min lila fondvägg. Det fina är det finns bara en av just denna med dessa färger och kort.

Fick ideen för många ,många år sedan då jag såg något liknade , gjorde då både kort och kuvert men mer blev det inte förrän nu .........det föll i glömska . Jag hitta det härom dagen och då montera jag ihop det.............


Jag sydde ett "kort" och så sydde jag in ett lite styvare papper i så det inte skulle bli så "sladdrigt"

Tog sönder ett kuvert och använde det som mall och sydde ett kuvert i lite grövre tyg och sen stoppa i mitt sydda kort


Limma fast tyg till botten på glasskivan i tavlan och sen limma jag fast kuvertet




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar