lördag 8 maj 2010

En liten hjälp till "kom ihåg"

Denna har jag hängt i köket vid telefonen alltid bra att ha något att skriva på när det är något man ska komma ihåg

Den är gjord av ..................

trädgårdshandske som jag har stoppat upp med fyllnadsvadd

sen har jag sytt igen nere vid mudden och där har jag sytt fast tre plastringar så man har något att fästa fast blocket med, har man spiralblock använder man en träpinne för att trä igenom spiralen och ringarna , eller trär man igenom ett band så det hänger kvar

sydde fast 2 lager med bred spets för att dölja upphängningen av blocket, ena spetsen har jag sytt fast någon cm längre ner ca 2 cm

fingrarna har jag fäst ner så de håller sej nere , men pekfingret får stå upp och där knöt jag om en rosett





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar