onsdag 6 november 2013

Gjort lite av varje

Ja nu har de gått några veckor igen och lite har jag allt hunnit med . För någon vecka sen gjorde jag och en kompis Surkål. Någon som testat att göra , eller smakat . Så nyttigt de är och gott , det bara kryllar av mjölksyrebakterier . Lite tid tar de att göra vitkålen ska stötas tillsammans med salt så det blir blött och sen packas hårt varvat med äpple, lök och enbär.
Sen ska den stå varmt några dygn och sen i 15-16 gr i 14 dagar och sen in i kylskåpet och den är klar.
En krans har det blivit till ytterdörren , har plockat lite smått och gott ute i naturen när jag varit ute med hundarna
Måste nog medge att jag blev riktigt nöjd

I natt har vi haft frost , burr va kallt de va på morgonen så nu är de hög tid att sticka lite strumpor , ett par har jag redan klara

2 kommentarer:

  1. Det var en snygg krans - och sockarna också - väldigt fint med den blå färgen.

    SvaraRadera
  2. Hej vännen vilken härlig höst krans du har gjort så mysig är den. Önskar en fortsatt härlig helg kram Beijan

    SvaraRadera