söndag 23 december 2012

Dan före dan och vi har flyttat hem

Ja nu är det julafton i morgon och julen blir inte riktigt som jag tänkt, det blev ingen adventskalender som jag haft 2 år tidigare , men jag har en förhoppning att det blir nästa år.


I fredags hade Hilda och jag en lite för tidig julafton , fick nämligen hem en del av det som skickades på tvätt efter branden . Huset är nu sanerat och klart , en provisorisk panna ligger i garaget men den funka inte riktigt som den skulle men den ger oss varmvatten iallafall. Får ha 2 värmefläktar + att vi kan elda i vår öppna spis , så fryser gör vi inte . I natt blir det första natten hemma sen den 11 dec ska bli underbart att få ligga i sin säng..... Någon gran blir det inte i år men Hilda ville prompt ha något så.......


Detta får bli vår gran.....kransen dom jag brukar ha dörren med mina tyg möss och hjärtan har nog rensats bort i saneringen så jag gjorde en annan av tomtar som jag brukar hänga i granen som jag gjort själv , det blev inte så tokigt


Jag önskar alla en riktigt God Jul using BlogPress from my iPhone

13 kommentarer:

  1. Så skönt att ni kunde flytta hem innan jul. Och lite julstämning har ni trots allt fått.
    Nu önskar jag er en riktigt God jul.

    SvaraRadera
  2. Oj oj av någon anledning har jag missat vad som hänt hos er.

    Skönt att det gick bra för er alla. Välkommen hem igen.

    Önskar er riktigt GOD JUL.

    Kram Birgit

    SvaraRadera
  3. Skönt att ni kan fira hemma igen. Önskar dig en mysig God Jul med dina nära o kära kramar Beijan

    SvaraRadera
  4. Hoppas ni får en någorlunda jul trots allt som hänt. Tur att det gick bra med er i alla fall. God jul!

    SvaraRadera
  5. God Jul till er också.
    Vad skönt att ni får fira jul i erat eget hus, och julkransen och granen är fina. Jag har också några kvistar som julgran, tycker att det är lika fint.

    SvaraRadera
  6. Så duktiga ni är på att lösa eländet så gott det går och tålmodiga och tappra är ni, det är skönt att höra att ni kan vara hemma igen och jag önskar en riktigt fin och God Jul!
    Agneta

    SvaraRadera
  7. Hoppas ni haft en god jul trots allt!

    SvaraRadera
  8. men oj säger jag bara! fy så hemskt..precis som du säger.. sånt man inte trodde skulle hända.. Men det va tur att gubben gick på toa..annars vet man inte hur det hade slutat! ha ett bra nyår!! Kram Kikka

    SvaraRadera
  9. Har varit extremt dålig på att läsa bloggar i december och har därför missat branden. Vilken tur din man skulle på toa! Hemska tanke på vad som annars kunde hänt! Om du orkar vara lite positiv och det känns så när du skriver så var det ju bara saker som skadades. Vilken tur! Jul blev det ju ändå. Hoppas ni njöt av den.
    Önskar dej och din familj ett gott slut och ett Gott Nytt År.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Önskar ett Gott slut o ett underbart Gott Nytt 2013 med nya mål. Kram Beijan

    SvaraRadera
  11. Men det var väldans vad du har varit med om då.. Vilken tur att mannen skulle upp på toa då..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  12. Oj, så mycket som hänt. Tur att din man gick upp - änglavakt!

    SvaraRadera