tisdag 19 juni 2012

Studentfirandena är över .....nu börjar semestern

Efter en vecka med mycket studentfirande , varit och firat 3 studenter så det har varit mycket festande
började min semester i torsdags och har nu 5 1/2 sköna veckor framför mej 

I fredags gick min kära Hilda ut


 Dagen till ära fick lilla Charlie bära en fluga, 
hitta en som mina pojkar hade när de var små
tur man sparar på allt.......


För att slippa stå och göra mat i flera dagar så gjorde jag det smidigt och beställde 
och mycket blev det över så nu är vi måttligt trötta på potatissallad  kött  mm 


annars brukar jag alltid göra tårtor 
men jag beställde dom också
studenthattar och en tårta med en bild på Hilda


fick ingen bra bild  men så här blev den
lite kul med en  egen bild
på tårtan


Ja lite handarbete har jag hunnit mellan alla fester
hitta ett fint mönster på en virkad top
tänkte det kunde va kul att virka lite som omväxling
Den är virkad i bomullsgarn



som vanligt kunde jag inte låta bli utan den blev lila
nu ska jag bara hitta några snygga knappar också


9 kommentarer:

  1. Oj vilket firande, och fina tårtor. Vad skönt med så mycket semester, hoppas vädret skärper sig bara.
    Härlig topp i lila du har gjort. Säger man inte gredelin i våra dagar?

    SvaraRadera
  2. Det var mycket firande du har hunnit med! Härliga tårtor.
    Hoppas att värmen kommer nu, så att du kan njuta riktigt av din semester.
    Läcker topp.

    Kram Birgit

    SvaraRadera
  3. Det var klokt att beställa mat. Det tar tid att göra allt. Tårtorna blev jättefina. Ha en riktigt skön semester.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Oj, så mycket festande ni haft. Skönt att slippa alla förberedelser med maten och i stället beställa. Det brukar jag också göra.Din lila top är jättesöt.
    Önskar dig en riktigt skön semester nu i hängmattan!

    SvaraRadera
  5. Härligt med firande och så mycket godsaker!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Oj vilken festmat, kan man tröttna på den... Fin virkad topp! Och visst är det skönt med semester, jag har också börjat semestern.

    SvaraRadera
  7. Så söt din lilla studentska är! Och vilket härligt kalas och tårtan är ju underbar med bilden....
    Toppen var jättefin!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Frivoliteter skulle jag vilja lära mej.
    Nändes någon skära i den fina tårtan med studenskan på. Klart, annars har man ingen användning för tårtan. Skådebröd blir ingen mätt på.
    Fin lila top du gjort.
    Hoppas att du får en riktigt skön semester men lagom mycket vila, handarbete och liiite måsten. Jag har en vecka kvar att jobba.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Så fina tårtor.. en sån med bild hade vi tills Annica blev klar med sin examen (hon blev artesan)..då hade jag en bild där hon satt med vävstolen,hihi.Fin topp du virkat..!Ha en bra helg.

    SvaraRadera