torsdag 30 september 2010

Ett sadelskydd till min cykel......

Hösten är här och det börjar blir lite kallt på cykelsadeln så jag virka en ......men när det blir vinter får jag nog göra mej en varmare......

så här blev det ...... som vanligt lila och svart

Hade egentligen inget mönster utan virkade så storleken blev lika stor som mönstret jag brukar ha när jag syr sadelskydd och den är ritat efter storleken på min sadel


varje varv virka jag halvstolpar...

virkade en svart kant runt om så många varv som jag tyckte blev lagom.... i mitt fall 8 varv halvstolpar
för att den ska sitta bra på så virka jag på kantens näst sista varv ett hålvarv där jag sen kunde trä igenom det virkade bandet
och det avslutande och sista varvet tog jag med fasta maskor




sen blev det en liten blomma som jag fäste fast där bak







5 kommentarer:

  1. Ja visst behövs det nåt varmt att sitta på den här årstiden? Jag gillar din blomma!

    SvaraRadera
  2. Vilket fint sadelskydd du gjort. Härliga färger.

    SvaraRadera
  3. Snyggt, lila är en fantastiskt fin färg. Bra då har du varmt om baken/ Kram

    SvaraRadera
  4. Hvor er den fin...jeg vil linke til den fra min blog! mange hilsner Lavendel

    SvaraRadera
  5. Hej!
    vilken fin blogg du har! Kul jag hittade in och denna sparar jag på bokmärken för att kolla in igen :D

    Tänkte virka ett cykel-sadel-fodral till min kille. Men kan för allt i världen inte hitta något mönster :(
    Har du möjlighet att dela med dig av mönster på den här tror du?

    SvaraRadera